Kopalnia należąca do największych w świecie. Znajduje się około 100 kilometrów od Mińska na południe. W skład kopalni należą zakłady produkcji nawozów potasowych Biełaruśkalij. Jest to pięć czynnych kopalń i cztery fabryki wzbogacania soli potasu. Na przestrzeni czasu kopalnie wydobyły już ponad miliard ton surowca. Jednym z surowców wydobywanym na terenie tej ogromnej konglomeracji kopalń jest sól którą można z powodzeniem wykorzystywać do zimowego utrzymywania dróg. W Polsce znalazła ona bardzo duże grono nabywców. Ogromnym atutem tego materiału jest znakomity stosunek ceny do jakości. W Polsce jego odbiorcami są między innymi oddziały Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, zarządcy dróg wojewódzkich, powiatowych, gminy, spółki komunalne oraz firmy zajmujące się zimowym utrzymaniem dróg.
Skład chemiczny i granulacja:
Chlorek sodowy (NaCl) | min 98% |
Chlorek wapniowy (CaCl2) | ok. 0,31% |
H2O | max 0,5 % |
Granulacja powyżej 5mm | max. 1 % |
Granulacja poniżej 0,16mm | max. 5 % |
Zawartość antyzbrylacza | ok. 200 mg/kg |
Stosowany do Instytut Badawczy dróg i Mostów stwierdził na podstawie przeprowadzonych badań oraz wyników analizy chemicznej, że sól produkcji kopalni SOLIGORSK z Białorusi może być stosowana do posypywania nawierzchni drogowych oraz do wytwarzania solanki w zimowym utrzymywaniu dróg.