Jak przechowywać sól drogową?

Zakończył się sezon jesienno-zimowy, a w magazynie pozostało jeszcze sporo soli drogowej? Jeśli tylko będzie ona odpowiednio przechowywana, nada się do użycia również w przyszłym roku. Jak zatem składować tę niezwykle wrażliwą na działanie wilgoci substancję, by nie straciła ona swoich właściwości? Prezentujemy garść praktycznych wskazówek.

Wszystko zaczyna się od zakupu

Jeśli chcemy, by sól drogowa na długi czas zachowała swoje wyjątkowe zdolności do roztapiania lodu i śniegu, musimy zakupić produkt wysokiej jakości od sprawdzonych dostawców. Tylko wtedy będziemy mieli pewność, że po pierwsze: oferowany towar jest faktycznie mieszanką spełniającą odgórnie ustalone normy, czyli składa się w min. 90% z chlorku sodu, 3% wody, 8% substancji nierozpuszczalnych oraz niewielkiej ilości przeciwzbrylającego żelazocyjanku potasu; a po drugie był przechowywany zgodnie z wytycznymi.

Przechowywanie soli drogowej workowanej

Większość producentów, w tym i firma Alpimo Trade, sprzedaje różnorodne mieszanki chlorku sodu w workach po 25 i 50 kg oraz w tzw. big bagach o masie 1000 kg. Jest to nie tylko bardzo wygodne rozwiązanie znacznie ułatwiające transport towaru; specjalistyczne opakowania przede wszystkim chronią zawartość przed kontaktem ze szkodliwymi czynnikami atmosferycznymi, w tym deszczem i śniegiem. Jeśli woda dostanie się do środka, istnieje duże prawdopodobieństwo, że substancja ulegnie zbryleniu i nie będzie działać tak skutecznie, jak powinna. Nie znaczy to oczywiście, że worki mogą leżeć w przypadkowym miejscu. Nawet sól drogowa pakowana powinna być przechowywana w suchym, chronionym przed deszczem i śniegiem pomieszczeniu, np. w zadaszonej hali czy magazynie.

A towary zakupione luzem?

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom Klientów w Alpimo Trade sprzedajemy również sól drogową luzem. Warunki jej przechowywania znacząco nie odbiegają od tych rekomendowanych przy produktach pakowanych w worki. Konieczne jest jej magazynowanie w miejscu suchym, o niskiej wilgotności, nie wystawionym na działanie deszczu i śniegu. Warto również pamiętać, że chlorek sodu powoduje korozję metali, niszczy beton oraz asfalt, zatem pojemniki lub podłoże, na którym substancja będzie składowana, powinno być wykonane z odpowiednich materiałów.